בארות יצחק
חסר רכיב

נגיף הקורונה - 15

19/04/2020
נגיף הקורונה - הודעה מספר 15
"וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם" - הקורונה עדיין כאן!
הזמן שחולף, הלחצים מהשטח והחלטות הממשלה מחייבים אותנו לבחינה מחודשת של ההתנהלות הנכונה עבורנו כקיבוץ. 
הפעם התכנסה כל המזכירות, ולא רק צוות צח"י, והתייחסה לנקודות השונות שעלו סדר היום.
א. תפילה בציבור - "תותר התפילה בהשתתפות של עד 19 אנשים במרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים או ממקום העבודה בשטח פתוח תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם". אנו מברכים על ההיתר לחזור ולהתפלל בציבור. המניין המצומצם ששמר של הגחלת יחזור לתפקד בהרכב מתוגבר. כל התפילות יתקיימו מחוץ לבית כנסת בכפוף להנחיות. את ההצטרפות למניין יש לתאם עם יוסי שניאור ובאישור ד"ר ליאורה.
זמני התפילות בימי חול:
7:30   - שחרית
18:30 - מנחה
20:00 - ערבית
ב. התקהלויות - קשה להישאר כל היום בבית, למבוגרים ובמיוחד לילדים. התקנות החדשות מאפשרות לצאת לצרכים חיוניים ולפעילות ספורטיבית במגבלות הידועות, אבל את כל זה עושים לבד, תוך שמירה על ריחוק חברתי. לא משחקים יחד בדשא, לא נעצרים לפטפט על הדרך ובוודאי לא קופצים לבקר חברים. ההיתר החדש של שמירה משותפת על ילדים משלוש משפחות מוגבל רק לטיפול בילדים, ואינו מאפשר לשתיים או שלוש משפחות לשהות יחד בארוחות ובילויים משותפים.
ג. יום העצמאות -
טקסים - ועדת תרבות עובדת במרץ על הפקת אירועי יום השואה, יום הזיכרון, יום העצמאות ומה שביניהם. כל האירועים ישודרו באפיקים השונים ללא התכנסות פומבית. ועדת בית-כנסת תשדר את תפילת ליל יום העצמאות. מחפשים מתנדבים להפקת טקס יום הזיכרון.
תותי העצמאות והמנגלים - התלבטנו האם לשנות את תפריט הצהרים, כדי לא לעודד התאספויות של חבורות לנפנוף בצוותא. למרות החששות, החלטנו להמשיך במסורת של סעודת חג "על האש". אבל כמו בליל הסדר: סועדים רק עם המשפחה הגרעינית, בלי אורחים ובלי קרובים, כולל אלו שגרים בקיבוץ. ענף המזון יספק לנו כרגיל את התותים, הבשרים ושאר המצרכים.
ד. מדידת חום - בשעה טובה קיבלנו את המדחומים שרכשנו. בקרוב כל כניסה לכלבי ולחדר האוכל תהיה אחרי מדידת חום.
ה. כלבי - כדי למנוע יציאה לקניות בחוץ, הכלבי מרחיב את מיגוון המוצרים. 
ע"פ ההנחיות החדשות יכולים לשהות בכלבי עד 4 קונים בזמן נתון.
ו. עבודת חוץ - השינויים במדיניות הממשלתית עדיין לא ברורים, והמעסיקים נערכים למציאות המתחדשת. החברים מתבקשים לעדכן את מש"א על כל שינוי בתנאי עבודתם.
ז. בנים בהסדר – התברכנו בקבוצה גדולה של בני משק בעצמאות כלכלית. כדי להיערך נכון עלינו להיות מעודכנים באופי העבודה של כל מי שממשיך לצאת לעבודתו החיונית בימים אלו. אביעד שטרן ירכז את רשימת הצעירים העובדים בחוץ.
ח. רק קורונה? לא. המזכירות על שני אגפיה, כמו גם הענפים והוועדות השונים, נדרשים להרים את הראש ולקדם דיונים והחלטות בכלל הנושאים שעל סדר היום. אחרי תקופת המיגננה והחגים אנחנו נכנסים לשגרת קורונה שמחייבת התעסקות בכל מיגוון התחומים.
ט. תקציב אישי - מגיעות אלינו פניות להגדלת תקציב מצד אחד, ולקיצוץ בהוצאות מצד שני.
המזכירות לקחה על עצמה לסכם את תקופת הקורונה והשלכותיה הכלכליות, על הקיבוץ ככלל, ועל כל חבר כפרט. ייקח זמן עד שהתמונה המלאה תתבהר ונוכל לקבל החלטות. על מימון ארוחות הבוקר ועל השי לחג הפסח נדון בקרוב, עם ההצעות האחרות נחכה עוד זמן מה. בינתיים מומלץ להתנהג באחריות ולשמור על מסגרת התקציבים האישיים והציבוריים.
י. מסיכות – משרד הבריאות: "חובת עטיית המסיכה חלה במקומות סגורים ובהתקהלות. חובת נשיאה - במרחב הציבורי". 
הסבר: בכל יציאה מהבית יש לקחת מסיכה, רצוי על הצוואר. כאשר פוגשים מישהו, או נכנסים למיבנה – יש לכסות את הפה והאף.
יא. סידור עבודה - אנו נערכים לתפעול המשק בכוחות מקומיים. כל צרכי כח האדם של הענפים מנותבים לצוות מש"א. חברים שמקום עבודתם סגור באופן מלא או חלקי ישובצו לעבודה במשימות השונות. 
יב. אירוח וביקורים - אנו חוזרים על הדרישה להימנע מהכנסת מבקרים לקיבוץ, שמעוגנת גם בחוק האוסר על כל תושבי המדינה להתרחק מבתיהם. המזכירות דנה בנושא בעקבות הפרות של ההוראות על ידי חלק מהחברים. בין השאר עלתה הצעה לסגירה מוחלטת של השער ופתיחתו רק על ידי שומר. הוחלט כי חבר שיעבור על ההחלטה באופן חוזר ונשנה, תישלל ממנו האפשרות לפתיחת השער מהטלפון הסלולרי.
יג. משמעת וערבות הדדית - אנו נמצאים בתקופה חריגה המחייבת נקיטת צעדים קיצוניים למען בריאות הציבור, גם על חשבון חופש הפרט. נדרש שיתוף פעולה ברמת המשפחה, הקיבוץ, המדינה וכל העולם כדי למגר את המגיפה במינימום נפגעים. לשם כך נקבעים כללים גורפים, ואנו נדרשים לציית להם גם אם הם נראים לנו מוגזמים.

"עֵת צָרָה הִיא לְיַעֲקֹב וּמִמֶּנָּה יִוָּשֵׁעַ" -
התחלנו יפה, נמשיך ככה בלי להישבר, ובעזרת ה' נצא מזה יחד בריאים ומחוזקים.
שלכם ובשבילכם, מזכירות בארות יצחק