בארות יצחק
חסר רכיב

נגיף הקורונה - הודעה 16

23/04/2020

בס"ד,                                                                          יום חמישי, כ"ט ניסן תש"ף, 23.4.2020

 

 

נגיף הקורונה - הודעה מספר 16

"באו שבועות של סבל ותלאה,

 ולאנשי בארות-יצחק לא היו כימים האלה, של גילוי כל הטוב והנעלה שבאדם ובחברה"

יום הזיכרון ויום העצמאות -

צו השעה מונע מאיתנו לקיים התכנסויות ציבוריים, וכפי שהורגלנו אנחנו מתארגנים לאירועים וירטואליים. לא ניתן לסגר ולבידוד לעמעם את זכר הנופלים או להשבית את שמחת החג, אך לא נתפשר על חובת הזהירות והציות להנחיות המדינה שאת הקמתה אנו חוגגים. פירוט מלא עם לוחות זמנים ומידע שימושי יתפרסם בתחילת השבוע הבא.

מנגלים 1 -

בהודעה הקודמת כתבנו: "התלבטנו האם לשנות את תפריט הצהרים, כדי לא לעודד התאספויות של חבורות לנפנוף בצוותא. למרות החששות, החלטנו להמשיך במסורת של סעודת חג "על האש". אבל כמו בליל הסדר: סועדים רק עם המשפחה הגרעינית, בלי אורחים ובלי קרובים, כולל אלו שגרים בקיבוץ. ענף המזון יספק לנו כרגיל את התותים, הבשרים ושאר המצרכים".

צוות ענף המזון בחן את אופן חלוקת הבשרים, והכין הצעה שאושרה ע"י המזכירות:

·       בשל מגבלות הקורונה, מורכבות הארוחה, וההתעסקות עם מוצרי בשר גולמיים, כל משפחה תרכוש את המוצרים המתאימים לה לארוחה זו.

·       החברים יזוכו בתקציבם בסכום של 35 ₪ לנפש עבור הוצאות הארוחה.

·       הצעה זו חד פעמית לצהרי יום העצמאות תש"ף.

·       רכישת המוצרים תיעשה בכלבי, שיתוגבר משמעותית בבשרים, מנגלים, פחמים, פיתות, סלטים ושאר מוצרים.

·       חברים שיעדיפו לוותר על המנגל ועל הזיכוי בתקציב, יוכלו לקבל מנה בשרית חגיגית מענף המזון, במסגרת הזמנת האוכל לליל החג.

יתרונות:

         א.         תברואתית - בניגוד לבשר קפוא, לא ניתן לחלק בשר חצי מופשר/מופשר לבתי החברים (הכוונה לבשר שלא עבר תהליך). בקנייה בכלבי נפתרת הבעיה.

         ב.         אסטטית - בשר חצי מופשר/מופשר הוא עדיין עם נוזלים, וזמן ליקוט והובלה שנמשך לכל הפחות כשעה יגרום לזליגת מים מהבשר לשאר המוצרים וגם הנראות שלו בשקית לא אסטטית. בקנייה בכלבי נפתרת הבעיה.

          ג.         איכותית - כל משפחה תבחר לעצמה את המוצרים שהיא אוהבת לשים על המנגל (גם הצמחונים). יש אפשרות לבחור את המוצרים מול העיניים (כלבי) ולא כפריט שאתה אפילו לא יודע איך נראה.

         ד.         חסכונית - פשוטה לתפעול. התאמה של המוצרים והכמויות לצריכה בפועל, ללא עודפים או חוסרים. מוצרי הבשר שיגיעו לכלבי יעשו דרך הספקים של המטבח, במחירים נוחים וסבירים מאוד.

מנגלים 2 - אחרי כל זה... ישנם חברים מבוגרים שישמחו לקיים את סעודת יום העצמאות בתפריט המסורתי, אבל לא ערוכים להתעסק עם כל הבלאגן שמסביב. מי שמעוניין להתנדב ולהכין עבור אלו שהקימו לנו את המדינה החוגגת 72 שנה, כמו גם מי שמתקרב לגיל המדינה ומעוניין לקבל את האוכל ישר מהמנגל - מתבקש לפנות לגיל אמיר.

"וְאִם יִמְעַט הַבַּיִת מִהְיֹות מִשֶּׂה וְלָקַח הוּא וּשְׁכֵנוֹ הַקָּרֹב אֶל בֵּיתוֹ בְּמִכְסַת נְפָשֹׁת אִישׁ לְפִי אָכְלוֹ תָּכֹסּוּ עַל הַשֶּׂה" [שמות יב, ד]

מיותר לומר שגם בסיטואציה הזאת, רק המזון עובר בין המשפחות. ממשיכים להקפיד הכללים המכאיבים של הריחוק החברתי. לא יושבים אצל שכנים וחברים, לא מזמינים אורחים מהקיבוץ או מבחוץ, מסיכות, היגיינה וכל מה שכולנו כבר מכירים.

*בימים ההם בזמן הזה -

ויהי היום בבארות-יצחק בנגב אשר בשערי עזה העיר.

יום שישי בשבוע היה, נתבשרנו בשורה: הוכרזה המדינה. עצמאות ישראל חודשה.

עוד פעם ורם לבנו, חרדו העיניים לעבר גבעת המונטאר, מוצב כלי המשחית של האויב. לפתע התפוצץ הפגז הראשון בשטח הנקודה.

תמה פרשת בארות יצחק המשק, החלה פרשת בארות-יצחק המבצר.

אמר האויב להפחיד את אנשינו ולהשמידם ולא יכול להם.

באו שבועות של סבל ותלאה ולאנשי בארות-יצחק לא היו כימים האלה של גילוי כל הטוב והנעלה שבאדם ובחברה.

חלפה תקופת הקרבות ובארות יצחק נשארה שכולה ממיטב חבריה, והמקום - גל חרבות.

ארץ ישראל נקנית בייסורים. ואמנם קניין יש לנו, אנשי בארות יצחק, בארץ.

[מקראי חג ליום העצמאות]

 

חג עצמאות שמח

מזכירות בארות יצחק