בארות יצחק
חסר רכיב

נגיף הקורונה - הודעה 20

04/06/2020

בס"ד,                                                                                  ערש"ק פרשת "בהעלותך", 4.6.2020

 

נגיף הקורונה - הודעה מספר 20

" וַיִּצְעַק מֹשֶׁה אֶל ה' לֵאמֹר: אֵל נָא רְפָא נָא לָהּ" [מפרשת השבוע]

השבוע החולף התאפיין ב"מגמה מעורבת". עם ההקלות והחזרה המהוססת לשיגרה, היתה גם הרמת ראש של נגיף הקורונה ועלייה במספר הנדבקים בארץ. האגף החברתי מנסה להתמקד בנושאים ש"הוזנחו", אך נאלץ להקצות משאבי זמן ותשומת לב לסכנה שעדיין רובצת לפתחנו, ואסור לנו להתרשל בהתגוננות מפניה.

*    "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם":

1.     יש לחבוש מסכת פה אף.

2.     יש להימנע ממגע ולשמור על מרחק של 2 מטרים מאדם לאדם.

3.     יש להקפיד על כללי היגיינה ורחיצת ידיים.

לאחרונה אירעו מספר מקרים בהם תושבים וחברים נכנסו למקומות ציבוריים (כלבי, חד"א, ביכנ"ס) ללא מסיכות, וחלקם אף לא נשמעו לבקשות הצוות. אנו חוזרים ומדגישים את החובה החוקית, הבריאותית והחברית לכבד את ההוראות ולנהוג לפיהן. לא תתאפשר כניסה למבני ציבור ללא מסיכה. אנו מבקשים מהחברים לא לאלץ את נותני השירות המסורים להתעמת על כך.

*    ילדים: "הסיבה שילדים קטנים לא מחויבים במסכה היא כי הם לא מסוגלים לעמוד בזה, ולא בגלל שהם לא מדביקים. לכן אנו חוזרים ומבקשים לא להביא לבית הכנסת ילדים שלא מסוגלים לעטות מסכה לאורך כל התפילה". ועדת בית כנסת הטיבה לנסח את הרעיון, שנכון גם לשאר מבני הציבור: ילדים יכולים להיכנס לכלבי, מחסן בגדים ועוד... רק אם הם חובשים מסיכה.

*    גני משחקים: "ניתן להיכנס לפארקים וגינות ציבוריות ולשהות בהם לפי כללי ההתקהלות ותקנות משרד הבריאות. אסור השימוש במתקני שעשועים".

*    חוגים: "ניתן לקיים חוג במגבלות של 7 מ''ר לאדם, עד 50 איש, תוך שמירה על מרחק 2 מטר בין האנשים, ותוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות". בהתאם לכך הוחזרו הפעילויות לבית באר, בית שפירא, בית צוותא והמועדון לחבר.

*    ספורט: "מותרת פעילות ללא מגע. עד 20 איש". כלומר, ניתן לרוץ, להתעמל, לשחק טניס, להתאמן בקליעה לסל ובבעיטות לשער - אך לא לקיים משחקי כדורגל וכדורסל.

*    בריכת שחיה: הבריכה נפתחה ביום שני, בכפוף להוראות משרד הבריאות:

      בריכת הפעוטות סגורה.

      6 מ"ר לאדם במים = עד 50 מתרחצים בבריכה שלנו.

      10 מ"ר לאדם במיתחם הבריכה = עד 250 איש אצלנו.

      למתחם המלתחות מותר להכניס פי 2 אנשים ממספר המלתחות = 8 אנשים בכל "איגלו".

בריאות טובה לעם ישראל ולכל יושבי תבל

שבת שלום, מהאגף החברתי